نشانه هاي وقوع قيامت
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 193
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 60373
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




سلمان پرسيد: يا رسول الله آيا چنين وضعي خواهد شد؟
فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست اوست اي سلمان در اين موقع اغنياي امت من صرفا به منظور گردش و تفريح به حج مي روند و طبقه متوسط براي تجارت و فقرا به منظور خودنمايي و ريا به حج مي روند، در اين هنگام است كه اقوامي قرآن را براي غيرخدا مي آموزند و آن را نوعي مزمار و آلت موسيقي اتخاذ مي كنند، اقوامي ديگر به تعلم فقه اسلامي مي پردازند اما براي غير خدا. در آن روزگار زنازادگان زياد مي شوند با قرآن آوازه خواني مي كنند و بر سر تصاحب دنيا سرودست مي شكنند.
سلمان عرضه داشت: يا رسول الله آيا چنين وضعي خواهد شد؟
حضرت فرمود: آري به خدايي كه جانم به دست او است اي سلمان اين وقتي است كه حرمت ها و قرق ها شكسته شود و مردم عالما و عامدا در پي ارتكاب گناه باشند و اشرار بر اخيار مسلط شوند، دروغ فاش و بي پرده و لجاجت ها ظاهر گردد و فقرا فقر خود را علني كنند، مردم در لباس به يكديگر مباهات كنند و باران در غير فصل ببارد و مردم شطرنج و نرد و موسيقي را كاري پسنديده بشمارند و در مقابل امر به معروف و نهي از منكر را عملي نكوهيده بدانند تا آنجا كه يك فرد با ايمان ذليل ترين و منفورترين فرد امت شود و قاريان عابدان را ملامت كنند و عابدان قاريان را اين مردمند كه در ملكوت آسمان ها رجس و نجس ناميده مي شوند.
سلمان از در تعجب پرسيد: يا رسول الله آيا چنين وضعي پيش مي آيد؟
پيامبر(ص) فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست او است اي سلمان در اين هنگام است كه توانگر هيچ دلواپسي جز فقير شدن ندارد، حتي يك سائل در طول يك هفته يعني بين دو جمعه سؤال مي كند و احدي نيست كه چيزي در دست او بگذارد.
سلمان باز پرسيد: يا رسول الله آيا چنين روزگاري خواهد رسيد؟
پيامبر(ص) فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست اوست اي سلمان در اين زمان رويبضه تكلم مي كنند.
پرسيد: يا رسول الله پدر و مادرم فداي تو، رويبضه چيست؟
حضرت فرمود: چيزي و كسي به سخن درمي آيد و در امور عامه سخن مي گويد كه هرگز سخن نمي گفت(5)- گويا و شايد اشاره به كساني باشد كه بدون داشتن صلاحيت علمي براي اداره امور جامعه، در مشكلات و حوادث واقعه خود را جلو انداخته و اظهارنظر نموده و داعيه مشكل گشايي مي كنند و اينان تا قبل از اين اجازه چنين كاري نمي يافتند ولي اكنون با مسامحه مسلمانان در امور اجتماعي، جرأت مداخله و ابراز عقيده يافته اند.، در اين هنگام است كه مردم، ديگر زياد زنده نمي مانند ناگهان زمين نعره اي مي كشد و هر قومي چنين مي پندارد كه زمين تنها در ناحيه او نعره كشيد بعد تا هر زماني كه خدا بخواهد همچنان مي مانند و سپس واژگونه مي شوند و زمين هر چه در دل دارد بيرون مي ريزد. و خود آن جناب فرمود: يعني طلا و نقره را.
آنگاه با دست خود به ستون هايي كه در آنجا بود اشاره نموده و فرمود مثل اين، ولي در آن روز ديگر نه طلا فائده دارد و نه نقره، اين است معناي آيه: «فقد جاء اشراطها = علامت هايش بيامد.»
در پايان اين حديث و روايت شريف، تذكر چند نكته را ضروري مي دانيم:
1- همان طور كه قبلا گفتيم اين روايت از آن جمله رواياتي است كه مرحوم علامه طباطبايي به صحت آن گواهي داده و بر آگاهان و آشنايان به مشي تفسيري ايشان در الميزان پوشيده نيست كه ايشان تا يقين به درستي روايتي نداشته اند آن را نقل نكرده و چنانچه روايت ضعيفي را نقل نموده باشند به ضعف آن اشاره نموده و تلويحا و يا تصريحا آن را مردود شمرده اند. و البته دقت در مضامين روايت فوق نيز خود گواهي مي دهد بر صحت صدور آن از سوي حضرت ختمي مرتبت(ص).
2- با دقت در سخنان رسول گرامي اسلام(ص) درمي يابيم كه درحال حاضر اكثر قريب به اتفاق اين علائم و نشانه ها به منصه ظهور رسيده و واقع گرديده اند و لذا همان گونه كه در مقدمه گفتيم تصور اين مطلب كه تا قيامت راه درازي درپيش داريم چندان معقول نمي باشد.
3- برشمردن علائم و نشانه هاي فوق و تصريح بر اعمال و آداب ناپسندي كه در آخرالزمان شايع مي شود، خود بايد عاملي شود براي ترك آنها، بنابراين با توجه به كلام پيامبر اكرم(ص) مي توان وجود خود را با ترك اين افعال به زيور تقوا آراست.
4- سؤالات مكرر جناب سلمان فارسي با اين مضمون كه: «يا رسول الله آياچنين وضعي پيش مي آيد؟» نه از باب انكار سخن پيامبر اكرم(ص) و عدم اطمينان به گفتار ايشان است بلكه آن جناب از اوضاعي كه پيش خواهد آمد متعجب شده و از روي شگفتي چنين سؤالاتي را مطرح مي نمود و في الواقع براي شخصي مانند سلمان با آن درجه از ايمان و اخلاص كه پيامبر اكرم(ص) در شأن او فرمود: من اراد ان ينظر الي رجل نور قلبه فلينظر الي سلمان» و «ان الجنه تشفاق الي ثلاثه : علي و عمار و سلمان» پيش آمدن چنين حوادثي كه نتيجه آن پشت پا زدن به احكام و حدود الهي و خروج مردمان از دايره ديانت و ايمان است جاي بسي شگفتي بوده است و از همين رو به تكرار سؤال فوق الذكر مي پرداخته.
در هر صورت، در پايان اين مقال از خداوند عزيز طلب مي كنيم كه ما را از شرور و فتن آخرالزمان در امان داشته و به آماده شدن براي رستاخيز با فراهم آوردن زاد و توشه اي از اعمال خير و حسنات موفق دارد.

1- نگاه كنيد به شيوع انواع و اقسام مكاتب ضاله و گمراه كننده غربي و شرقي در ميان مسلمانان و پيروي و تقليد آنان از اين مكاتب و ايسم هاي بشري و تركيب قوانين انسان ساز قرآن كريم و اسلام عزيز و غربت اينان دربين پيروان خود و اين كار تا بدان جا پيش رفته كه فرزندان اسلام براي تهذيب و خودسازي خود متوسل به مكاتب بيگانه اي نظير مرتاض بازي هنديان و يوگا و مديتيشن وا مثالهم شده حال آنكه به واقع هيچ راهي براي نيل به كمالات روحي و تهذيب نفس مطمئن تر از عمل به دستورات و قوانين اسلام وجود ندارد.
2- رواج روز افزون همجنس بازي در جهان غرب و رسمي شدن ازدواج بين هم جنس بازان گواه صدق پيشگويي رسول مكرم اسلام(ص) است.
3- پيدايش انواع و اقسام پاساژها و مراكز تجاري در قالب ساختمان هاي عظيم و آسمانخراشها مؤيد اين سخن مي باشد.
4- اشاره به اينكه رواج گناه و عدم اجراي حدود اسلامي هرگز زياني به خداوند نمي رساند بلكه اين مسلمانها و انسانها هستند كه با عدم توجه به حدودالهي و اجراي آنها به ناامني و انواع آسيب هاي اجتماعي مبتلا مي شوند و.
زندگي بر آنان سخت مي شود همچنان كه در آيات بسياري از قرآن كريم به اين حقيقت اشاره گرديده، از جمله آيه 771 سوره مباركه آل عمران: ان الذين اشتروا الكفر بالايمان لن يضروا الله شيئا و لهم عذاب اليم.
آري: گر جمله كائنات كافر گردد
بر دامن كبرياش ننشيند گرد
5- گويا و شايد اشاره به كساني باشد كه بدون داشتن صلاحيت علمي براي اداره امور جامعه، در مشكلات و حوادث واقعه خود را جلو انداخته و اظهارنظر نموده و داعيه مشكل گشايي مي كنند و اينان تا قبل از اين اجازه چنين كاري نمي يافتند ولي اكنون با مسامحه مسلمانان در امور اجتماعي، جرأت مداخله و ابراز عقيده يافته اند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 15:4 ::  نويسنده : Hadi